dinsdag 10 januari 2012

Zonder praats

"Doe nou eens gezellig" werd met regelmaat gezegd. "Jij bent altijd zo in jezelf gekeerd".
Ik heb er nogal een handje van naar niemand om te kijken wanneer het weekend wordt en mijn eigen pad te gaan. Zo ook die avond in de gashouder, Awakenings. Mijn eerste avond in de gashouder en dat was wel iets bijzonders. Een soort balzaal, maar dan grof, een fabriekachtig gebeuren. Ik was na 10 minuten al de meeste kwijt en trok opnieuw mijn eigen plan. Achter een rooie en een donkere, marcheerde ik als blondje aan, dansend genieten van dit gebeuren. Op naar links vooraan, daar was blijkbaar iets te beleven, als we onze redhead moesten geloven.

Eenmaal daar aangekomen besloot ik even niet meer te verplaatsen, daar links vooraan was een topplek. Dat had ik nog nooit zo doorgehad. Lekker veel ruimte en toch vooraan, drinken, de wc en eventuele (aan te raden) oordoppen waren binnen handbereik. Toen het net effe heerlijk ging, kwam de redhead, mijn vriendinnetje, met de rede waarom wij links vooraan stonden. Een bekende van haar, die je dus altijd op die plek vindt, "een held, een koning", zo zei hij het, moesten wij allemaal leren kennen. Daar zat dan weer minstens 10 man aan vast, zo gaat het altijd, allemaal mannen in dit geval. Aan zo min mogelijk mensen stelde ik me voor, daar bleken hun het mee eens te zijn. Even niet zoveel praten, even lekker dansen.

Deze mannen waren door het dolle heen, ik wilde daar niet meer weg. De een net zo bezweet als ik, de ander springend in het rond. Wanneer we elkaars blik vangen verschijnt een lach van oor tot oor en zonder echt te praten word je daar stiekem best wel vriendjes door.

Sinds 8 oktober heb ik er wat hele fijne vrienden bij, hee redhead, je had gelijk! Daar links vooraan heb ik de hele nacht gestaan en oh man wat was dat fijn. Oh en die held, die koning, ook wel de "bouncekabouter" dat bleek ook waar te zijn ;)

Sfeerbeeldje: het blondje, donkere, redhead

1 opmerking: